آخرین اخبار
کد مطلب: 76570
با اين ترفند هرگز نوشته هاي Word خود را از دست نمي دهيد
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 645
به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ چنانچه اين اتفاق براي شما نيز پيش‌آمده باشد مطمئنا متوجه شده‌ايد که در اجراي بعدي نرم‌افزار Word پنجره‌اي براي شما به‌نمايش درمي‌آيد که درآن نسبت به بسته شدن ناگهاني برنامه اطلاع‌رساني شده و باتوجه به آن، نسخه‌اي از فايل که به‌صورت خودکار در بازه‌هاي زماني مختلف توسط نرم‌افزار Word ذخيره مي‌شود در اختيار شما قرار مي‌گيرد.

 



در اين شرايط چنانچه شما نسخه ذخيره شده خودکار را اجرا کنيد مشاهده خواهيد کرد که فايل شما يا از دست نرفته يا شايد فقط قسمتي از محتوا که اخيرا به آن اضافه کرده بوديد، از دست رفته است. اين قابليت که همان ذخيره خودکار نام دارد يکي از امکانات بسيار مفيد در نرم‌افزار Word است و شما مي‌توانيد بازه زماني اختصاص يافته به آن را کم يا زياد کنيد. به‌عنوان مثال اگر بيش از حد استرس داريد و نگران از دست رفتن اطلاعات خود هنگام قطع برق يا ديگر شرايط ذکر شده هستيد، مي‌توانيد بازه زماني را کاهش دهيد تا هر چند ثانيه يکبار فايل‌ شما ذخيره شود. همچنين اگر خودتان حواستان به همه چيز هست و چندان نگران قطع برق يا مشکلات ديگر نيستيد مي‌توانيد بازه زماني را افزايش دهيد تا تکرار عمليات ذخيره‌سازي روي هارد‌ديسک نيز کمتر باشد.

مديريت بازه زماني ذخيره خودکار در نرم‌افزار Word به روش زير امکان‌پذير است:

1‌ـ‌ نرم‌افزار را اجرا کرده و به تب FILE مراجعه کنيد.

2‌ـ‌ از ستون سمت چپ روي Options کليک کنيد.

3‌ـ‌ در ستون سمت چپ از صفحه تنظيمات، گزينه Save را انتخاب کنيد.

4‌ـ‌ مطمئن شويد که در بخش Save‌documents، علامت چک‌مارک کنار گزينه Save AutoRecover information every فعال است و سپس عدد مقابل آن را (برحسب دقيقه) به دلخواه خود تغيير دهيد.

5‌ـ‌ با کليک روي Ok تغييرات را ذخيره کنيد.

توجه: چنانچه قصد داريد به‌طور کل اين قابليت را غيرفعال کنيد مي‌بايد علامت چک‌مارک کنار گزينه Save AutoRecover information every را در مرحله چهار غيرفعال کنيد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس